روستای گوگ تپه خالصه

رسم رسومات محلی گوگ تپه خالصه

رسم رسومات محلی گوگ تپه خالصه

نگاهی بر مناسبتهای ملی, مذهبی,فرهنگی ،اجتماعی، سنتی و.... روستای تاریخی گوگ تپه خالصه از گذشته تا حال

عید قربان   

عیدی است که انسانهای آگاه را به یاد قربانگاه ابراهیمی می اندازد. قربانگاهی که درس فداکاری و جهاد در راه خدای بزرگ را به فرزندان آدم و اصفیاء و اولیای خدا می دهد. این پدر توحید و بت شکن جهان , به ما و همه انسانها آموخت که ... عزیزترین ثمره حیات خود را در راه خدا بدهید. و عیدی بگیرید. خود و عزیزان خود را فدا کنید.دین خدا را و عدل الهی را برپا کنید. به همه ما ذریه آدم فهماند که مکه و منی و قربانگاه عاشقان است. و محل نشر توحید و نفی شرک, که دلبستگی به جان و عزیزان نیز شرک است.
عید قربان یکی از اعیاد بزرگ اسلامی است که یاد آور زیباترین نمونه تعبّد انسان در برابر خداوند متعال است.
عید قربان, عید فداکاری, ایثار, قربانی,اخلاص و عشق است فدا کردن فرزند دلبند خود را در راه خدا, امتحانی الهی برای حضرت ابراهیم(ع) بود که عید قربان یاد آور آن است. اسلام نیز خواسته است که مسلمانان هر سال عید قربان را جشن گیرند تا این اصول و ارزشهای الهی را همواره مدّ نظر داشته باشند و همواره برای تبعیت از دستورات خداوند و کسب رضای الهی آماده هر گونه ایثار و فدا کاری باشند. قربانی کردن گوسفند چه از سوی حاجیان در منا و چه از سوی غیر حاجیان, تکریم آن حماسه معنوی و ایثار عظیم ابراهیم و اسماعیل است. که به «مسلخ عشق» رفتند و سربلند, خاطره آن اخلاص و عشق شکوهمند خود را در یادها جاودان نمودند.عید سعید قربان فرصت بسیار خوبی است تا مومنان, با انجام عبادات(ضمن بهره وری از فیوضات الهی) به پروردگار خویش تقرب یابند.از اعمال مستحب دیگر در این روز, قربانی کردن و تناول از گوشت قربانی است و دعای شریف ندبه و همچنین دعای مخصوص امام سجاد قرائت شود و شایسته است در این روز بدون آنکه وقت خود را به بطالت بگذرانیم با انجام این اعمال مورد رحمت و عنایت پروردگار خویش قرار بگیریم.عید قربان،جشن رهائی از اسارت نفس و شکوفائی ایمان و یقین ،عید سر سپردگی وبندگی ،بستری برای ساختن مفهوم عبودیت و بندگی،با قربانی و صدقات و احساسش ،عید نزدیک شدن دلها به قرب الهی بر همه مسلمانان و اهالی محترم گوگ تپه خالصه و اساتید،دبیران, معلمان, کارمندان  و تمامی بزرگواران  مبارک باد.

نویسنده:اسماعیل عبادی

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۶/۲۱
اسماعیل عبادی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی