روستای گوگ تپه خالصه

رسم رسومات محلی گوگ تپه خالصه

رسم رسومات محلی گوگ تپه خالصه

نگاهی بر مناسبتهای ملی, مذهبی,فرهنگی ،اجتماعی، سنتی و.... روستای تاریخی گوگ تپه خالصه از گذشته تا حال

روز معلم، روز بزرگداشت عشق و ایثار است. تجلیل از کسانی که علم را جرعه جرعه در جان ها جاری می کردند. خود لحظه لحظه می سوختند و با دانش خویش، جامعه را می ساختند و فردایی باشکوه را نوید می دادند. امروز، روز بزرگداشت کسانی است که الف قدّشان، در راه تعلیم خوبی ها خمیده شد. روز پاسداشت عزیزانی است که در سنگر علم و دانش، سربازانی با اخلاص و دانشمند تربیت کردند. امروز، روز یاد کردن از گمنامان آشناست؛ آنان که دفترهای خاطرات از عطر یادشان آکنده است.

ای معلم:

الفبا به دستم دادی تا دیو نادانی را در جمرات سیاهی و تباهی سنگ زنم و برای عبور از گذرگاه پیچ در پیچ تردید, تا رسیدن به سعادتگاه یقین, ریسمانی از جنس کلام آویختنی تا به اعتماد تمام, آن را چنگ بزنم.

خدمت به تو خدمت به تمام فضائل است, خدمت به تو خدمت به حس پریدن است, خدمت به خوب دیدن و خوب شنیدن است اما هزاران امید و نوید خوبان, گرد ملال بر رخسار باز هم فرو ببار و دل به روز هایی ببند که نهال هایی را که در زمین دانائی به دست تذبیر و مذاقبت و خون دب کاشتی, ثمر دهند این پاداش معلمی است.

به سخن که می ایستی پنجره ای از امید به رویم می گشائی و آن دم که مهمانی آیینه ها شرکتم دادی مکارم اخلاق را تعارفم کردی.

معلم عزیز! آن زمان که پای درست می نشستم و تو الفبای عشق را به من می آموختی، دلم از گوهر کلمات خالی بود و من با انبوهی از حرف ها به خانه بر می گشتم و شبانگاهان، با یاد تو به خواب می رفتم. سال ها از آن لحظات شیرین می گذرد، ولی هنوز یاد و نامت دردلم زنده است و تو را می ستایم که همچون انبیا، به تعلیم و تربیت عشق می ورزی. آن زمان برایم از دانایی می گفتی، محبت را می آموختی و زندگی را هجا می کردی، و من در سایه سار وجودت پیش می رفتم و قدم امروز به احترام نامت قیام می کنم، در زلال کلماتت رها می شوم و حدیث زندگی را با تو مرور می کنم. از قدم برمی داشتم. تو بودی که دست مرا گرفتی تا در پرتگاه ها و لغزش گاه های زندگی نیفتم. من نیز.

یکی از آثار معنوی آموزگاری، برخوردار شدن از محبت بیکران پروردگار و بخشوده شدن خطاهاست. پیامبر خدا صلی الله علیه و آله و سلم فرمود: «جنبندگان زمین، ماهیان دریا، هر جا نداری در هوا و همه اهل آسمان و زمین، برای آموزگار نیکی، آمرزش می خواهند».(۴)همچنین آن حضرت در جای دیگری سه بار می فرماید: «خدایا! آموزگاران را ببخشای» و سپس افزود: «و عمرشان را طولانی کن و کسب و کارشان را رونق بخش»


معلم چون پدر والا مقام است معلم مستحق احترام است.معلم عزیزم روزت مبارک ، که جهانی از نورت مبارک گشته است .

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۲/۲۵
اسماعیل عبادی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی